Napísal teda žiadosť a vybral sa teda do miestnej pobočky. Pani pri okienku mu nezabudla pripomenúť, že ona má 30 dní na to, aby sa jeho žiadosťou zaoberala, tak nech nemá veľké očakávania. Ale že zavolá.
I čakal milý podnikateľ na telefonát sťa švárny junák čerstvo zaľúbený do spanilej devy. Prípadne sťa spanilá deva čerstvo zaľúbená do švárneho junáka.
I ... zavolala... že jej chýba výkaz za september 2003 aj do SP aj na ÚP (kto si nepamätá, vtedy sa ešte robili dva) a že nemá ani platbu. A že keď chce potvrdenie, musí to dať na poriadok. I začudoval sa milý podnikateľ, že im tie výkazy takmer 8 rokov nechýbali, ale povedal si „nuž čo, možno som naozaj zabudol výkaz podať, možno sa stratil, veď aj tam sú len ľudia, chybička sa stane..." Nebolo ľahké hľadať také staré doklady, ale našiel.
I zaniesol milý podnikateľ doklady pani do SP dúfajúc, že bude všetko v poriadku. I veľmi sa prekvapil, keď mu pani povedala, že „asi to bolo zle priradené a vám chýba nejaká iná platba. Počkajte do budúceho týždňa, ja to spárujem a poviem vám, ktorá platba chýba"....
I veľmi-preveľmi sa milý podnikateľ musí premáhať, aby bol aj naďalej milým. Tak sa pýta: Keď mu pani opraví informáciu o tom, ktorý mesiac jej údajne chýba a on jej tú platbu tiež nájde, čo potom? Povie iný mesiac? Dokedy sa budú takto „naťahovať"? Prečo im doteraz nič nechýbalo? Ani výkazy, ani platby? Alebo sa spolieha, že za cca 150 € sa milému podnikateľovi neoplatí stále sa hrabať v archíve a zaplatí? Keby on mal taký neporiadok v evidencii, akú vysokú pokutu by mu dali? Bude mať niekedy istotu, že si nič ďalšie nenájdu? Dokedy má SP právo pýtať „chýbajúci" výkaz? Čím sa milý podnikateľ previnil?