reklama

Zastavte už prosím diskrimináciu zamestnávateľov

V minuloročných voľbách som volila pravicu, ako vždy posledných minimálne 15 rokov. Konkrétne SDKÚ, ale to nie je dôležité, tuším by všetky koaličné strany mali byť pravicové. Začína byť ale jasné, že som prispela k zvoleniu komunistov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Možno to je len moje naivné a pomýlené chápanie rozdelenia strán na ľavicové a pravicové. Ľavicové som doteraz vnímala ako tie, ktoré chránia najmä záujmy zamestnancov (viac-menej komunistické uprednostňovanie proletariátu) a pravicové ako tie, ktoré chápu dôležitosť podnikateľského sektora a podporujú ho. Tak som aj vnímala predchádzajúce „Dzurindove vlády" - ako vlády, ktoré možno urobili aj nejaké tie chyby (tie však robí každý), ale nechali nás dýchať, pomohli očistiť obraz podnikateľov (slovo „podnikateľ" prestalo byť nadávkou) a vytvárali prostredie, ktoré bolo priaznivé pre rozvoj podnikania a tým aj pre každého.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spolu s maminou a sestrou máme malú rodinnú firmu - iným podnikateľom už viac ako 20 rokov poskytujeme služby v oblasti spracovania účtovníctva, miezd a daňového poradenstva. My zamestnávame 5 ďalších mladých žien, našich cca 200 stálych klientov zamestnáva ďalších vyše 400 ľudí. Myslím, že ma to oprávňuje hovoriť aj v mene iných podnikateľov a zamestnávateľov.

Už dlhšie pozorujeme zhoršovanie podnikateľského prostredia. Za predchádzajúcej vlády sa to aj dalo očakávať, SMER je ľavicová strana. Ale že budeme za „vykorisťovateľov" aj za vlády pravicových strán by som si nebola pomyslela. Aj medzi podnikateľmi aj medzi zamestnancami sú len ľudia. A tí sú dobrí aj zlí. V oboch skupinách sa nájdu čestní ľudia aj „chamraď". Tak prečo pravicové strany pokračujú vo vytváraní negatívneho obrazu o podnikateľoch? Prečo nám neustále zhoršujú podmienky? Prečo denne počúvam v správach alebo čítam v novinách správy, ktoré z nás robia ....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Minulý týždeň som si na sme.sk prečítala článok „Beblavý navrhuje 5 týždňov dovolenky, Mihál je za". Keby som nevedela, že sú obaja z pravicových strán, pokladala by som to za zlý vtip. Nie že by som nedopriala 5 týždňov dovolenky aj tým, čo majú odpracovaných menej ako 15 rokov, ale:

- Dočítala som sa, že „Beblavému pripadala nižšia výmera dovolenky pre ľudí do 33 rokov diskriminačná." Takéto niečo podľa mňa napadne len zarytému komunistovi. Kde to skončí? Keď dávame svojim dievčencom (pracovníčkam) každej iný plat nie je to diskriminačné? Skončíme pri tom, že každý bude mať rovnaký príjem, rovnaké bývanie, rovnakého partnera, rovnaké vzdelanie, pretože čokoľvek iné je diskriminačné? Keď pridáme dovolenku mladším, ale starším nepridáme, nebude to diskriminačné?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Naozaj si niekto myslí, že to podporí rodinný život? V tejto oblasti nemám dosť skúseností, neviem sa vyjadriť, ale dovolila by som si pochybovať... A čo môj rodinný život? Kto urobí prácu za naše dievčence kým budú na dovolenke? My. Minulý rok som si mohla (z časových dôvodov) dovoliť až 3 dni dovolenky. Ale zas na druhej strane som v práci strávila 60 víkendových dní. Tak to máme dovolenka mínus 57 dní. To nie je diskriminačné? Cítim sa diskriminovaná, ak ale chcem, aby sa naše podnikanie rozvíjalo, sklapnem uši a tento rok to vidím na ešte väčší mínus v počte dní dovolenky. Čo moja rodina? Čo rodina mojej sestry? Čo moja mamina?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Drvivá väčšina zamestnávateľov sú drobní podnikatelia s nízkym počtom zamestnancov, ktorí musia sami urobiť prácu, ktorú ich zamestnanci nestihli či nemohli spraviť. Väčšina našich klientov strávi v práci oveľa viac času ako ich zamestnanci, pretože ak sa im má dariť, inak to nejde. Prečo sa rozhodli týchto pracovitých ľudí úplne zodrať? Je taký problém vidieť v pojme „zamestnávateľ" aj tých, čo majú 1-2 pracovníkov? Veď prijímame zamestnancov aby nám pomohli a na prácu ktorú nestíhame alebo nevieme urobiť sami a nie na to, aby sme ich platili a prácu robili sami. Treba si uvedomiť, že my dostávame peniaze iba za odvedenú prácu tak máme obmedzené možnosti ich vydať za oddych.

- Myslel Doc. Beblavý vážne svoje tvrdenie, že „ak si preorganizujú robotu tak, aby zachovali rovnaký výkon, tak pre nich neznamená dodatočné náklady,"? Potešilo by ma, keby mi prišiel vysvetliť, ako si ju mám preorganizovať. A mám pre neho medzi klientmi aj ďalších záujemcov o jeho cenné rady v tejto oblasti!

- Veľmi si vážim všetky naše pracovníčky a cením si ich prácu. Neskromne verím, že nás nepokladajú za zlého zamestnávateľa a že vedia, že by sme im dali všetko čo môžeme, ale do akého veľkého mínusu musí prísť MOJA dovolenka? Naozaj prospeje ich rodinnému životu keď sa raz môj organizmus rozhodne že stačilo preťažovania a niektorý z orgánov mi vypovie službu? Kto im potom zaplatí za ich dovolenku? Za prácu?

Som veľmi rozhorčená a najviac ma štve, že som toto volila. Neospravedlňuje ma ani moja naivná a zjavne nesprávna predstava o tom, čo znamená „ľavicová" a čo „pravicová" politická strana. Volila som pravicu, lebo som si myslela, že sa budú venovať rozvoju podnikateľského priestoru. Koho mám voliť nabudúce?

PS: Len aby sa predišlo nedorozumeniam - táto zmena nebola prvá, ktorá vyšla z iniciatívy tejto vlády a podľa môjho názoru zhoršuje podnikateľské prostredie a sťažuje podnikanie. Bola len poslednou kvapkou, ktorá spôsobila, že som sa rozhodla napísať tento blog.

Tatiana Gemmelova

Tatiana Gemmelova

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pre účely tohto blogu podnikateľka, daňová poradkyňa. Nevyliečiteľná optimistka, ktorej ale nie je ľahostajné, ako sa veci vyvíjajú. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu